Aquesta setmana l'he dedicada a ubicar-me, a conèixer tant el professorat del tercer curs de la ESO, com els espais per on es mouen. També he visitat l'aula d'orientació.
Només he entrat un parell d'hores a les aules (amb alumnat), ja que he preferit fer aquesta observació de l'espai i dels professionals; i dedicar temps a la revisió de la documentació del Centre referent a l'orientació tant a nivell general com específica de l'àrea.
FASE 1 : Primer contacte amb l’institut: observació, ubicació i recollida d’informació. TEMPORITZACIÓ: 15 sessions HORES: 15 h. |
Objectius: Conèixer els trets d’identitat de l’Institut, l’equip docent de tercer de la ESO, l’equip pròpriament d’orientació. Familiaritzar-me amb l’organització del Centre, de l’aula d’orientació, les activitats que es duen a terme i la manera d’encarar el procés d’E-A en l’alumnat dins l’àmbit d’orientació a nivell general, i dins la dinàmica de l’àrea d’orientació acadèmica i professional. Analitzar les programacions. Observar el material didàctic disponible. Destinataris/àries: Equip docent del tercer curs de la ESO, en especial les tutories, l’equip d’orientació del Centre i el seu responsable màxim (el meu tutor extern de la UOC) i l’ alumnat de tercer (ja concretaré més quan estaré dins el Centre, i potser més en les demés fases). |
ACTIVITATS I CONTINGUTS |
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES |
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ |
|
Els documents que he revisat han estat els següents: les instruccions d'inici de curs, el Projecte Educatiu de Centre (PEC), el Pla d'Atenció a la Diversitat, el Pla d'acció Tutorial (PAT), el Pla del departament d'orientació i la Programació d'Aula (PA).
La primera valoració és que hi ha força informació relacionada amb l'orientació al Centre, i que segueixo pensant que aquesta és fonamental per orientar a l'alumnat tant en la vessant acadèmica com en llur camí cap a les diferents sortides laborals.
Què he fet i que em manca per a fer d'aquesta fase?
He fet els punts 1, 2 i 3 (anàlisi del context, revisió de la documentació interna on es parla de l'orientació, entrevistes amb els tutors de tercer, amb el coordinador pedagògic i amb el meu tutor)
Em falta aprofundir en els punts 4 i 5 (xerrada amb l'alumnat i elaboració d'una enquesta on jo pugui veure com valoren l'orientació en el Centre, aprofundir en la dinàmica del dia a dia a l'aula)
Aquests dos punts els aniré assolint a mesura que porti més temps a l'institut. L'enquesta la duré a terme en venir de Setmana Santa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada