Benvinguts al meu blog

Espero que en aquest camí tots i totes poguéssim aprendre moltes coses plegats.

divendres, 4 de maig del 2012

Reunions de tutoria, i classes de tutoria dedicades a l'orientació

Dades prèvies:
Assistència a les reunions de tutoria per tal de veure quines problemàtiques hi ha a l'aula, i de quina manera es poden tractar.
Actualment hi ha el problema del bulling; concretament tenim un alumne de tercer C que l'està patint com a conseqüència del síndrome d'Asperger que té diagnosticat i pel qual es tracta farmatològicament.
Cal trobar estratègies i recursos per a encaminar la solució dins l'aula.

Les reunions de tutories les fa el psicopedagog amb tasques, en aquest cas, específiques d'orientació, amb el tutor de l'aula on s'ha d'impartir docència d'orientació. En aquest cas em centraré en la tutoria de tercer C. En aquesta reunió en hem reunit la tutora del curs, el meu tutor (psicopedagog) i jo. 
La reunió es va dedicar bàsicament a dos aspectes: a tractar el tema dels PIs, i  a veure quins temes eren abordats a l'hora de tutoria. El primer aspecte l'obviaré ja que no té massa a veure amb l'orientació. Del segon dir que veient la problemàtica existent actualment a l'aula, vam decidir tractar el bulling. En aquesta aula hi ha problemes de cohesió social. Hi ha un xiquet amb síndrome d'Asperger que està patint bulling per un sector determinat de la classe. Com ja és sabut aquest transtorn afecta a les habilitats socials. 
Així, hem decidit fer un treball d'acceptació de tothom (fer un treball de cohesió social dins el pla d'acció tutorial)
Els passos que hem concretat per a seguir són els següents:
1. Preguntar al xiquet amb la problemàtica com es sent dins el grup.
2. Preguntar a la resta del grup com es senten a l'aula amb referència al tema del bulling.
3. Què entenen per bullying? Visualització d'un vídeo.
4. Explicar què és el síndrome d'Asperger mitjançant un vídeo.
5. Fer un role playin on uns companys de l'aula pateixin bulling, i els altres el produeixin.
6. Fer un debat de reflexió.
7. Extreure unes conclusions.
8. Fer unes valoracions i una normativa de comportament amb implicació de tota la classe.

 
Debats i reflexions
 a les hores de tutoria

Avaluació:
Penso que s'ha fet una detecció força temprana del conflicte. Les estratègies que hem determinat les considero adequades. Cal fer un seguiment del procès i anar modificant i/o ampliant estratègies segons anem veient els resultats.

Propostes de millora:
A la propera reunió d'equip docent caldria treure el tema (tot l'equip docent ha de saber la problemàtica que hi ha a l'aula de tercer C, i com s'intentarà abordar per tal d'anar tots a la una); dir quines estratègies s'han pensat dur a terme dins el pla d'acció tutorial, i donar torn obert de paraula per si hi ha algun docent que pugui aportar alguna proposta.


Webgrafia:

 http://www.youtube.com/watch?v=TM6PIWxDLc4 (vídeo sobre el síndrome d'Asperger)
 http://www.youtube.com/watch?v=-9oPnCXTScM (vídeo sobre el bullying)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada