Benvinguts al meu blog

Espero que en aquest camí tots i totes poguéssim aprendre moltes coses plegats.

dimarts, 17 d’abril del 2012

Resultats de l’enquesta

Dades prèvies:
L'enquesta ha estat passada per mi a tot l'alumnat de tercer de la ESO a les seves aules de tutoria els durant els dies 10, 11 i 12 de maig.  
 
Resultats de l’enquesta:

Mostra: 60 alumnes de tercer de la ESO: 14 de l’A, 13 de la B, 12 de la C, 11 de la D i 10 de l’Aula Oberta

1. Creus que és important la figura de l’orientador al Centre?:



                                                              Sí:  53                    No: 7

Observacions: Els 53 alumnes que han dit que sí formen part de l’alumnat de les tutories de tercer A, B, C i D. 7 dels deu alumnes de l’aula oberta han dit que no.

2. T’ha ajudat en alguna ocasió?




                                                         Sí:  40                No: 20

3. Consideres que pot ser útil alhora d’ajudar-te a decidir quines àrees has d’escollir segons el camí laboral que tens pensat de fer?




                                                 Sí:  40                    No: 20

Observacions: Els vint alumnes que han dit que no són els 10 de l’aula oberta i 10 de l’aula D.

4. Et resulten interessants les hores de tutoria que es dediquen a fer xerrades informatives tant acadèmiques com laborals?




                                                         Sí: 40                    No: 20

Observacions: Els 20 alumnes que han dit que no són els 10 de l’aula oberta i 10 de l’aula D.

5. Penses que l’orientador pot ajudar a donar pautes a famílies on els seus fills tinguin problemes acadèmics?


                                                              Sí: 39                    No: 21

Observacions: Els 21 alumnes que han dit que no són els 10 de l’aula oberta i els 11 de l’aula D.

6.Pregunta oberta: Què t’agradaria que es millorés dins la vessant orientativa en el teu institut? Quines propostes de millora demanaries?



Respostes alumnat: blau: 20 (xerrades individuals), vermell: 9 (més jornades), verd: 20 (millora relació: escola-alumnat-família) i lila: 11 (no responen)

A partir d'aquests resultats hem decidit fer una reunió i treure conclusions i fer propostes de millora per a intentar enriquir l'orientació en el centre.

Avaluació i propostes de millora: Les sessions han anat força bé, però hem observat que força alumnat no coneix bé les tasques de l'orientador al Centre. Com a proposta de millora pensem que cal fer una xerrada informativa del què és l'orientació acadèmica i professional a l'Institut i en què els podem ajudar. La farem el proper dia.

Observacions: Vam observar que algun alumnat desconeixia algunes funcions de l'orientador. 

5 comentaris:

  1. Gràcies a la idea de la companya he pogut penjar els gràfics. Merci!

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res, Iolanda!!
      per aquí seguirem...si ho necessites ja ho saps.
      Una abraçada.
      Susanna

      Elimina
  2. Hola Iolanda: L'enquesta ha resultat molt interessant i ha donat pistes de per on continuar treballant i amb quins alumnes fer més incidències. És curiós que els alumnes que normalment han contestat no han estat els de l'AO i els del grup D ( que m'imagino que ha de ser un grup on es fa algun tipus d'adaptació) . Heu analitzat quina ha estat la causa? Heu plantejat mesures per subsanar aquest desconeixement o sentiment de no rebre ajut que té aquest alumnat que més ho necessita?

    M.Àngels Megías

    ResponElimina
  3. Hola M. Àngels,
    contenta de què t'hagi agradat l'enquesta realitzada.
    Els alumnes que estan a l'aula D tenen tots algun tipus d'adaptació curricular (o dels elements del currículum o d'accés a ell); i els de l'AO tenen un altre tipus d'adaptació, concretament un programa de diversificació curricular. Aquests treballen per àmbits (llengües, científic i tecnològic). Els àmbits es concreten amb projectes (bé en un post explicaré millor tot plegat).
    Contestant les preguntes que em planteja dir que sí que hem analitzat les causes: bàsicament hi ha una manca de preocupació familiar, per una banda, i per l'altra l'alumnat es mostre força desmotivat vers els estudis.
    Pel que fa a la segona qüestió comentar que més que un sentiment de no rebre ajuda és un "passotisme" davant les conductes responsables pròpies de l'alumnat d'aqueta edad, i per tant cap a l'ajuda vers l'orientació acadèmica i laboral.
    Per tant sí que hem pensat estratègies i mesures per tractar de millorar aquestes conductes "poc responsables": es proposen activitats motivadores per a ells i per a les famílies encaminades al treball professional. També s'adapten les àrees als seus nivells. Amb tot tenim problemes....però bé, per a què un tiri endavant en llur procés d'ensenyament-aprenentatge cal que hi posi interès i ganes. I malgrat els esforços no sempre aconseguim els resultats que esperàvem. Amb tot l'alumnat va fent, ja que es treballa des dels seus interessos professionals de forma força individualitzada.
    Abraçada.
    Iolanda

    ResponElimina
  4. Professora, tot i que finalment he decidit posar un post explicant tot plegat, referent a la xerrada i als resultats de l'enquesta, li acabo d'explicar el que li estava comentant.
    Per tant li amplio la informació: com li deia el programa de diversificació curricular és tractat en tres àmbits. Tots ells es treballen per projectes o centres d'interès. Dins les llengües es treballa el projecte de la ràdio (actualment estan gravant un programa sobre les retallades del sistema educatiu). En el científic treballen tres projectes intercalats: l'hort, la cuina i la cura d'aviram (gallines). I en el tecnològic treballen el projecte: "manteniment del Centre".
    Salut.
    Iolanda

    ResponElimina