Benvinguts al meu blog

Espero que en aquest camí tots i totes poguéssim aprendre moltes coses plegats.

dimarts, 24 d’abril del 2012

Orientació acadèmica i professional

Dades prèvies:
Aquesta assignatura es va començar fa gairebé tres mesos, per tant he hagut de veure tot el que ja s'ha treballat abans de continuar amb el meu dia a dia a l'aula.
Tot seguit faig un breu resum dels temes ja treballats.

Com vaig explicar amb anterioritat aquesta assignatura la vam començar l'1 de febrer. 
L'alumnat segueix principalment el quadern del departament que vaig anomenar en la darrera entrada al blog (La brúixola). Fins ara han treballat els blocs d'autoconeixement, aptituds, interessos, els hàbits d'estudi i el rendiment acadèmic.
He trobat interessant que abans de començar la matèria se'ls va fer a tot l'alumnat una avaluació inicial. Algunes de les preguntes que se'ls plantejava eren les següents: Com et definiries?, Com penses que et veuen els altres?, En què creus que ets bastant bo/bona?, com ha estat fins ara el teu rendiment acadèmic?, com és la relació amb la teva família?, digues les sortides que coneixes després de la ESO?, què t'agradaria fer després de la ESO?, quina feina o prefessió t'agradaria fer en el futur?
Una vegada feta i comentada aquesta avaluació inicial s'ha passat a començar a treballar l'àrea:
Dins del bloc d'autoconeixement s'ha parlat de què s'ha de fer per a saber quina professió s'ha d'escollir. També de que les persones tenim necessitats, les quals es cobreixen mitjançant béns o serveis Aquí s'han tractat aspectes com la població i el treball o els sectors econòmics. Dins les aptituds s'ha treballat la diferència entre actitud i aptitud, les diferents aptituds personals, els trets de personalitat (se'ls ha passat un test de personalitat i se'ls ha fet extreure unes conclusions; també se'ls va passar el video sobre les emocions que poso a la bibliografia, ja que considero que és interessant). Pel que fa als interessos professionals se'ls ha parlat dels interessos i motivacions, dels grups ocupacionals i dels valors professionals. Dels hàbits d'estudi han fet un debat de quins hàbits tenim i quins hauríem de tenir per a ser uns bons alumnes per a encarar satisfactòriament el nostre futur professional i s'ha parlat de les ganes d'estudiar. Pel que fa al rendiment acadèmic s'ha fet un debat i un role playing sobre el rendiment real personal. Dijous començarem el bloc dels itineraris acadèmics i professionals.  


Avaluació: Ara que ja m'he posat al dia de l'àrea, i que ja he tingut un primer contacte amb l'alumnat, considero que aquesta assignatura és molt important per encarar el futur del nostre alumnat de la ESO.  Es tracten temes bàsics per a què els discents tinguin suficients eines per a saber escollir el passos que voldran seguir en un futur proper.

Observacions: El quadern que segueixen: "La Brúixula" el trobo adequat. A més també fan debats, role-playings i exposicions per tal de fer-se seus els coneixements que van adquirint.

Bibliografia:
http://www.youtube.com/watch?v=RTIsq_v9pnE (emocions)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada