Benvinguts al meu blog

Espero que en aquest camí tots i totes poguéssim aprendre moltes coses plegats.

dimecres, 9 de maig del 2012

Orientació acadèmica i professional II (tancament)

Dades prèvies:
Ja han passat més de tres mesos des de que es va començar aquesta assignatura. Estem a les acaballes de la mateixa. Tot l'alumnat ja té el seu perfil acadèmic i professional, i ara estem fent el traspàs dels resultats a la tutora i als familiars.

Estic acabant aquesta tercera fase del meu pla de treball i m'agradaria tancar el tema de l'àrea d'orientació que s'imparteix al Centre per a què us feu una visió general del treball que ja s'ha fet i del que encara manca per a fer.
Actualment encara estem en l'apartat d'itineraris acadèmics i professionals. L'alumnat omple un qüestionari que es troba a aquesta pàgina web del departament d'educació: http://www20.gencat.cat/portal/site/queestudiar/menuitem.ef1906fb69d36fe8e85c7273b0c0e1a0/?vgnextoid=52adfaac798f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=52adfaac798f3310VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD
(accès al qüestionari).
Una vegada l'han omplert els hi surt el seu perfil professional i acadèmic. Per a ser bo cal que els doni una viabilitat mínima del 75 %. Si no arriben a aquest percentatge cal tornar-lo a fer. He de dir que en alguns casos han hagut de repetir-lo. Llavors amb l'ajuda nostra els hem encaminat a descobrir realment el què havien de respondre.
Una vegada tot l'alumnat té el seu perfil viable es comuniquen els resultats a la tutora del grup.
Aquesta juntament amb l'orientador, en aquest cas el meu tutor i jo els fem una xerrada. Aprofitem per intentar fer coincidir la visita del bus de les professionals. Aquest any sembla que no serà possible (sembla que pel tema de la crisi).


El bus de les professions

Una vegada feta la xerrada i creat un debat on es fa que l'alumnat reflexioni sobre el perfil professional que li ha sortit i el que això comporta per a ell/a (presa de decisions sobre el que ha de continuar estudiant per aconseguir la feina que li agradaria treballar d'adult), s'envia una circular a les famílies on se'ls informa del perfil acadèmic i professional que té el seu fill i filla i se'ls dóna una data de visites per si volen venir a demanar més informació, consell o ajuda d'algun tipus.



Xerrada amb les famílies

Actualment estem en la fase d'informació dels resultats a la tutora i a les famílies.

Avaluació: Faig una valoració molt positiva d'aquesta àrea. L'alumnat n'està sortint molt content, ja que veu més clarament per on ha de continuar els seus estudis per aconseguir el treball que vol dur a terme quan sigui més gran.

Observacions: És molt important debatre amb l'alumnat els resultats i les diferents possibilitats de maniobra. Cal que el discent es senti escoltat i ben aconsellat.

Bibliografia:



BABÍO, M.; NEVARES, J. (1997). La función tutorial: el trabajo del tutor con los alumnos y las familias. A E. Martín i V. Tirado (Coord.), La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-UB/Horsori.

LONGÁS J.; MOLLÁ, N. (coord.) (2007). La escuela orientadora. Madrid: Narcea



MARTÍN, E I TIRADO, V. (Coord.) (1997). La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: Horsori/ICE UB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada