Benvinguts al meu blog

Espero que en aquest camí tots i totes poguéssim aprendre moltes coses plegats.

dijous, 26 d’abril del 2012

Feedback després de fer l'enquesta i la xerrada informativa

Dades prèvies:
Explicació de què es fa des del punt de vista orientatiu amb l'alumnat que va respondre que no a les qüestions que es plantejaven a l'enquesta referents al paper i funcions de l'orientador (alumnat de l'aula oberta i algun de l'aula D).

Com a resultat de l'enquesta vam fer una xerrada informativa de quin era el paper bàsic de la figura de l'orientador al Centre, la qual va tenir molt d'èxit ja que la vam fer de manera molt interactiva i participativa.
Voldria explicar també la qüestió que em plantejava la professora referent a què es fa amb l'alumnat de les aules D i AO per tal de motivar-los i orientar-los el més significativament possible en llur procés d'ensenyament- aprenentatge.

Els alumnes que estan a l'aula D tenen tots algun tipus d'adaptació curricular (o dels elements del currículum o d'accés a ell); i els de l'AO tenen un altre tipus d'adaptació, concretament un programa de diversificació curricular. Aquests treballen per àmbits (llengües, científic i tecnològic). Els àmbits es concreten amb projectes o centres d'interès. Dins les llengües es treballa el projecte de la ràdio (actualment estan gravant un programa sobre les retallades del sistema educatiu). En el científic treballen tres projectes intercalats: l'hort, la cuina i la cura d'aviram (gallines). I en el tecnològic treballen el projecte: "manteniment del Centre".


Hi ha una manca d'interès per part de l'alumnat  de l'aula oberta  i algun de l'aula D a voler saber en què podem ajudar-lo. Les causes són bàsicament dues: hi ha una manca de preocupació familiar, per una banda, i per l'altra l'alumnat es mostra força desmotivat vers els estudis.
Més que no voler rebre ajuda el que hi ha és un "passotisme" davant les conductes responsables pròpies de l'alumnat d'aqueta edat (estudiar per a fer-se un futur el més adequat possible), i per tant cap a l'ajuda vers l'orientació acadèmica i laboral.
Així l'orientador els proposa activitats motivadores per a ells i per a les famílies encaminades al treball professional. També s'adapten les àrees als seus nivells.


Amb tot per a avançar, per a  què un tiri endavant en llur procés d'ensenyament-aprenentatge cal que hi posi interès i ganes. I malgrat els esforços no sempre aconseguim els resultats que esperàvem. Malgrat tot l'alumnat va fent, ja que es treballa des dels seus interessos professionals de forma força individualitzada dins els diferents àmbits que he anomenat anteriorment.

Hi va haver també força alumnes que després de la xerrada informativa ens van demanar poder ser orientats de forma més individualitzada. Els estem citant i parlant amb ells dins les hores d'atenció a les famílies i també dins les hores de reunions d'orientació. En sortim contents de totes elles, ja que l'alumnat se'n va satisfet i més tranquil ja que ha resolt els seus dubtes, i també per què sap que si n'hi sorgeixen més sempre podrà contactar amb nosaltres i rebre un aclariment.


Avaluació: Considero que l'enquesta, la xerrada informativa a tot l'alumnat i la posterior autoavaluació o feedback que hem fet ha estat molt enriquidora i significativa. Penso que hem ajudat a construir dins els procés d'E-A del nostre alumnat. A més hem començat a fer que l'alumnat s'interessi més pel seu futur i també els hem obert camí per als seus dubtes donant-los-hi ajuda orientativa a nivell individual.


Propostes de millora: Cal seguir portant una continuïtat en aquesta tasca.



Webgrafia:
Per a saber més sobre els programes de diversificació curricular, podeu visitar aquesta web:

 http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=47

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada